Referat Gospodarki Gminnej

 

Do zadań referatu należą sprawy gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, budownictwa, architektury i gospodarki przestrzennej, oraz geodezji, gospodarki gruntami, a także rolnictwa i ochrony środowiska, promocji i strategii gminy a w szczególności:

 

  1. W zakresie gospodarki komunalnej prowadzone są sprawy:

  1. ocena potrzeb w zakresie rozwoju urządzeń komunalnych oraz ustalenie kierunków i sposobów zaspokajania potrzeb w tych dziedzinach ,
  2. koordynacja działań związanych z budową, modernizacją i remontami urządzeń komunalnych (drogi, place, kanalizacja,),
  3. uzgadnianie przebiegu sieci infrastruktury technicznej w pasie drogowym dróg gminnych,
  4. współpraca z innymi zarządcami dróg publicznych,
  5. kontrola stanu dróg i ich oznakowania ,
  6. przygotowanie decyzji o zajęciu pasa drogowego dróg gminnych,
  7. przygotowanie decyzji na zjazdy z dróg gminnych,
  8. prowadzenie rejestru reklam w pasie dróg gminnych i innych miejscach ,
  9. nadzór nad utrzymaniem czystości w gminie,
  10. tworzenie i utrzymanie terenów zielonych,
  11. działania związane z likwidacją zjawiska bezdomnych zwierząt,
  12. nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego w gminie i jego rozbudowa,
  13. weryfikacja kosztorysów powykonawczych i inwestorskich,
  14. prowadzenie inwestycji i remontów gminnych budynków i budowli,
  15. opiniowanie Planów Ruchu KWK ,,Piast ” i ,,Ziemowit”,
  16. koordynacja w zakresie zapobiegania i usuwania szkód górniczych w mieniu stanowiącym majątek gminy,
  17. organizacja i nadzór komunikacji zbiorowej,
  18. nadzór nad utrzymaniem mogił z okresu wojny i Powstań Śląskich.

 

 

  1. W zakresie gospodarki mieszkaniowej prowadzone są sprawy:

  1. nadzór nad administracją mieszkań komunalnych,
  2. koordynacja działań w zakresie rocznych i wieloletnich remontów substancji mieszkaniowej,
  3. dotyczące najmu lokali komunalnych,

4) związane z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych:

 

 

 

  1. W zakresie budownictwa, architektury i gospodarki przestrzennej prowadzone są sprawy:

  1. sporządzenie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego ,
  2. wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  3. analiza wniosków, rejestr wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  4. wdrażanie procedury sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  5. koordynacja prac podczas procesu projektowego związanego z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego,
  6. przygotowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
  7. powadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

 

  1. W zakresie gospodarki gruntami:

  1. przygotowanie materiałów do sprzedaży ,wykupu , zamiany, dzierżawy, użyczenia lub oddania w wieczyste użytkowanie gruntów i nieruchomości stanowiących własność gminy,
  2. prowadzenie rejestru mienia komunalnego,
  3. nadzór nad prawidłowością rozliczeń wynikających z umów za najem , dzierżawę, użyczenie tego mienia ,
  4. przygotowanie materiałów do wykonania prawa pierwokupu przez Wójta,
  5. przygotowanie opinii o zgodności wstępnego projektu podziału geodezyjnego z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego,
  6. przygotowanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału geodezyjnego.

 

  1. W zakresie geodezji:

  1. przygotowanie materiałów w sprawie zmiany nazewnictwa ulic ,nadania nazw ulic,
  2. nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości (budynków),
  3. prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości.

 

  1. W zakresie rolnictwa i leśnictwa:

  1. przygotowanie materiałów do prowadzenia spisów rolnych,
  2. przygotowanie decyzji w sprawie wydania zezwolenia na utrzymanie psa rasy uznanej za agresywną,
  3. przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu o zachorowanie lub zachorowaniu zwierząt na chorobę zaraźliwą,
  4. przygotowywanie materiałów do zmiany charakteru użytkowania gruntu z rolnego na leśny,
  5. współdziałanie z instytucjami rolniczymi ,

 

 

  1. W zakresie ochrony środowiska:

  1. przygotowanie decyzji dot. wydania zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
  2. naliczenie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew lub krzewów,
  3. opracowywanie planu wyrębu drzew przy drogach gminnych,
  4. naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska ,
  5. opracowanie programu ochrony środowiska wraz z planem gospodarki odpadami,
  6. opiniowanie wniosków dot. gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
  7. przygotowanie decyzji dot. udzielenia zezwolenia na prowadzenie działalności polegającej na usuwaniu odpadów stałych i ciekłych z terenu gminy,
  8. prowadzenie rejestru przydomowych oczyszczalni ścieków,
  9. przeprowadzanie konkursu na najładniejszą posesję .

 

  1. W zakresie promocji i strategii gminy:

  1. opracowanie programów gospodarczych i strategii Gminy Chełm Śląski,
  2. realizacja programów wynikających z uczestnictwa gminy w związkach międzygminnych,
  3. opracowywanie i popularyzowanie informacji o możliwościach i warunkach inwestowania w Gminie Chełm Śląski,
  4. nawiązanie i utrzymanie kontaktów z inwestorami, sprawdzanie ich wiarygodności ,
  5. opracowywanie i realizacja elementów kampanii promocyjnej gminy,
  6. udział w targach i wystawach branżowych w celu promocji potencjału gospodarczego, naukowego i kulturalnego Gminy Chełm Śląski,
  7. utrzymywanie kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu w zakresie promocji gminy.

 

  1. W zakresie spraw związanych z Unią Europejską :

  1. pozyskiwanie informacji na temat funduszy , programów i możliwości wsparcia gminy ze strony Unii,
  2. uczestnictwo w Krajowym Systemie Przygotowań do Funduszy Strukturalnych,
  3. nawiązywanie współpracy z organizacjami ,instytucjami zajmującymi się realizacją projektów w ramach funduszy.