URZĄD STANU CYWILNEGO



W Urzędzie Stanu Cywilnego można uzyskać między innymi odpisy skrócone lub zupełne aktów urodzeń, małżeństw i zgonów.


W USC dokonujemy, również zmiany stanu cywilnego poprzez zawarcie związku małżeńskiego, przyjęcie oświadczenia o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego, możemy również złożyć oświadczenie o uznaniu dziecka. Dokonujemy prostowania błędnie sporządzonych aktów. W przypadku rejestracji stan cywilnego poza granicami kraju, można umiejscowić dany akt w księgach tut. urzędu.


Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński powinny złożyć kierownikowi urzędu stanu cywilnego następujące dokumenty:


Rejestracji zgonu należy dokonać w ciągu 3 dni od dnia zaistnienia faktu. Podstawowym dokumentem do sporządzenia aktu zgonu jest karta zgonu sporządzona przez lekarza stwierdzającego zgon. Dowód osobisty osoby zmarłej należy złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego.


Opłaty skarbowe w Urzędzie Stanu Cywilnego:

  1. Sporządzenie aktu:

  1. Odpisy aktów stanu cywilnego:

  1. Decyzje:

  1. Zaświadczenia:

  1. Przyjęcie oświadczenia o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego – 10zł.

  2. Podanie – 5zł, załącznik – 50groszy.